Okrugli stol „Inkluzivno obrazovanje – škola za sve“

24. listopada u Zagrebu je održan, u organizaciji Hrvatskog saveza gluhoslijepih osoba DODIR, Okrugli stol pod nazivom „Inkluzivno obrazovanje za sve“. Organizatori su ovim skupom željeli pridonijeti osiguravanju izjednačavanju mogućnosti i pristup kvalitetnijim obrazovanjem za gluhoslijepu, gluhu i nagluhu djecu, kao i otvoriti javnu raspravu o tim temama. Sudionici okruglog stola bili su Sanja Tarczay i Ana Jakopović (Savez Dodir), Mark Wheatley (Europen Union of the Deaf), Vladimira Velički (Učiteljski fakultet), Lidija Kralj (Ministarstvo znanosti i obrazovanja)Â i Igor Kusin (Filozofski fakultet). Tijekom svojih izlaganja sudionici su istaknuli kako je hrvatski znakovni jezik zapravo strani jezik kojeg treba učiti i naučiti. Istaknuto je kako gluhe osobe možemo smatrati manjinom, jer imaju svoju kulturu i jezik, koja se često ne prenosi s roditelja na djecu, jer najčešće čujući roditelji imaju gluhu djecu. Više puta je naglašena važnost prevoditelja, da dijete prati tijekom cijelog života, tijekom trajanja cjelokupnog školovanja i u školi i izvan škole, te da ti prevoditelji moraju biti profesionalci stručno osposobljeni za prevođenje. Iz Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom, okruglom stolu je prisustvovao Darijo Jurišić, zamjenik pravobraniteljice.

Prilagodba