Provedene edukacije za učenike završnih razreda Ugostiteljsko-turističke škole Osijek

Provedene edukacije za učenike završnih razreda Ugostiteljsko-turističke škole Osijek

11. studenoga 2022.Kategorije: Novosti

Provedene edukacije za učenike završnih razreda Ugostiteljsko-turističke škole Osijek

Radionicama održanim 8. i 11. studenog 2022. godine završen je ciklus od pet radionica na temu „Način komunikacije s osobama s invaliditetom – predrasude i stereotipi o osobama s invaliditetom u turizmu“. Radionice su održane za učenike završnih razreda Ugostiteljsko-turističke škole Osijek, svaka radionica trajala je dva školska sata, a vodio ih je Mario Burek, savjetnik pravobraniteljice za osobe s invaliditetom.
Ugostiteljsko-turistička škola Osijek provodi projekt VIRTUS – Uspostava infrastrukture regionalnih centara kompetentnosti KK.09.1.3.01.0020. U sklopu horizontalnih aktivnosti projekta održano je pet radionica za učenike završnih razreda (smjer: konobar, turističko-hotelijerski komercijalist i hotelijersko-turistički tehničar) koji će tijekom svoga rada, po skorom završetku školovanja biti u kontaktu s gostima i obavljati poslove kroz koje će biti u prilici osmišljavati i pružati ugostiteljske i turističke proizvode i usluge, između ostaloga i za osobe s invaliditetom.
Na pet radionica koje su održavane od 21. listopada do 11. studenoga u prostorijama Škole sudjelovalo je stotinjak učenika koji su uvodno upoznati sa ulogom Ureda pravobranitelja za osobe s invaliditetom u zaštiti prava osoba s invaliditetom i suzbijanju diskriminacije temeljem invaliditeta. Učenicima je kroz teorijsko predavanje, međusobnu komunikaciju i radioničke vježbe predstavljeno koje su to promjene koje je u naše društvo donijela Konvencija o pravima osoba s invaliditetom, pobliže su im se pojasnila prava osoba s invaliditetom i kroz konkretne primjere iz prakse pokušalo ih se osvijestiti o važnosti prihvaćanja i postupanja u skladu sa načelima razumne prilagodbe i univerzalnog dizajna u svim životnim područjima, ali posebno u ugostiteljstvu i turizmu.
Kroz primjere iz svakodnevnog života učenici su upoznati sa promjenom u načinu gledanja na invaliditet i osobe s invaliditetom te im je kroz primjere modela prikazivanja invaliditeta pojašnjeno što znači odnositi se prema osobama s invaliditetom kao prema nositeljima ljudskih prava, a ne kao prema primateljima milosrđa.
Učenicima je ukazano na važnost korištenja primjerene terminologije te im je pojašnjeno zašto je važno koristiti npr. izraz osoba s invaliditetom umjesto invalid, dijete s teškoćama u razvoju umjesto dijete s posebnim potrebama i sl.
Poseban naglasak stavljen je na bonton, odnosno primjeren način komunikacije i odnosa prema osobama s različitim vrstama oštećenja te su učenici imali priliku kroz praktične primjere i vježbe naučiti na koji način prilagoditi pružanje usluge gostu s oštećenjem vida, oštećenjem sluha, gostu s tjelesnim oštećenjem, gostu s poremećajem iz spektra autizma te gostu s intelektualnim teškoćama.
S obzirom na ulogu koju će ovi učenici kroz obavljanje svojih poslova imati u osmišljavanju i pružanju turističkih proizvoda i usluga, savjetnik pravobraniteljice istaknuo je potencijal i benefite turizma koji je prilagođen osobama s invaliditetom.
Pitanja, komentari i iskustva koja su učenici podijelili tijekom ovih pet radionica odaju dojam kako kod ovih mladih ljudi postoji ohrabrujući interes i zainteresiranost za navedene teme, što je važan preduvjet za stvaranje inkluzivnog društva u kojemu će osobe s invaliditetom biti ravnopravni građani s jednakim mogućnostima za sudjelovanje u svim životnim aktivnostima kao i svi ostali.

Podijelite ovu objavu s drugima: