Okrugli stol o obrazovanju djece s teškoćama u razvoju

Okrugli stol o obrazovanju djece s teškoćama u razvoju

1. prosinca 2022.Kategorije: Novosti

Okrugli stol o obrazovanju djece s teškoćama u razvoju

Udruga osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju “Kameleon” iz Svete Nedelje, u suradnji s Gradom Svetom Nedeljom, organizirala je u Strmcu, 1. prosinca 2022. godine, okrugli stol na temu „Obrazovanje djece s teškoćama u razvoju“. Uvodno se sudionicima obratio zamjenik gradonačelnika Grada Svete Nedelje Gabrijel Deak, a cjelokupni događaj je moderirala Gordana Glibo.

Na ovom okruglom stolu okupili su se stručnjaci, roditelji, predstavnici udruga i predstavnici jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te su zajedno u rasprava predstavili svoja iskustva i iznijeli saznanja i informacije o trenutnim obrazovnim mogućnostima za djecu s teškoćama u razvoju, kao i prijedloge potrebnih promjena u tom procesu. Naime, prema podatcima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo iz 2019. godine, samo u Zagrebačkoj županiji je bilo 3.711 djece s teškoćama u razvoju.

Iz Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom na okruglom stolu temu „Obrazovanje djece i mladih s teškoćama u razvoju“ izlagao je zamjenik pravobraniteljice Darijo Jurišić. U svom izlaganju istaknuo je kako je invaliditet zapravo razvojni proces koji nastaje kao rezultat međudjelovanja oštećenja i prepreka iz okoline (uključujući stavove, predrasude) koje je stvorio čovjek i koje onemogućavaju puno sudjelovanje osobe u društvu na ravnopravnoj osnovi sa svima ostalima. Tijekom izlaganja govorilo se i o obvezi osiguravanja jednakih prilika u obrazovnom sustavu za djecu s teškoćama, izazovima i posebnostima osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, o prepoznatim izazovima i strahovima, nužnosti ulaganja u pronalaženju odgovarajućih oblika nastave, ali i predrasudama zbog kojih najčešće isključujemo djecu s teškoćama iz mnogih aktivnosti zapravo ne propitkujući njihove stvarne mogućnosti, sposobnosti i talente. Opravdano se postavlja pitanje zašto djeca s teškoćama vrlo često provode samo nekoliko sati ili nekoliko dana u vrtiću, zašto za njih školska godina zbog nepripremljenosti počinje kasnije i zašto uvijek nedostaje i s zakašnjenjem stižu prilagođeni školski udžbenici.

Podijelite ovu objavu s drugima: