Analiza stanja inkluzivnosti osnovnih i srednjih škola Zagrebačke županije
Analiza stanja inkluzivnosti osnovnih i srednjih škola Zagrebačke županije
Analiza stanja inkluzivnosti osnovnih i srednjih škola Zagrebačke županije
U Osnovnoj školi Klinča Sela dana 26. travnja 2022. ravnateljima, učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima te predstavnicima udruga civilnog društva predstavljeni su rezultati Analize stanja inkluzivnosti osnovnih i srednjih škola na području Zagrebačke županije. Navedenu analizu je provela Zagrebačka županija u suradnji s Centrom znanja Profectus u svim osnovnim i srednjim školama u Zagrebačkoj županiji tijekom posljednje dvije školske godine.
O analiziranom stanju i preporukama za intervencije u cilju unapređenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim i srednjim školama govorio je Darko Kobetić, ravnatelj Centra znanja Profectus. Naglasio je da je cilj ove analize bio utvrditi početno stanje po pitanju opremljenosti škola, educiranosti kadra, provedbe programa za djecu s poteškoćama, socijalizacijskih aktivnosti. Prije svega analizom su prepoznati resursi za provođenje inkluzivne prakse, ali i ono što je potrebno unaprijediti. „Analiza je optimistično pokazala da u školama Zagrebačke županije postoje brojni resursi za provođenje inkluzivne prakse, škole su solidno opremljene, kadar je educiran, a najjači element inkluzivne prakse je dosadašnje provođenje individualiziranih i prilagođenih odgojno-obrazovnih programa za djecu s teškoćama“, rekao je Darko Kobetić te nadalje istaknuo da je idući važan korak razvoj koordiniranog sustava podrške koji će pružati stručan kadar unutar odgojno-obrazovnih ustanova, ali i pružati sustav outsourcinga, stručnih kapaciteta koji će moći dolaziti ciljano na teren i davati specifična znanja. Naglasio je i da je riječ o prvoj takvoj analizi u Republici Hrvatskoj koja je rađena prema Međunarodnoj klasifikaciji funkcioniranja invaliditeta i zdravlja.
Analiza predstavlja stručnu podlogu za provedbu Programa „Inkluzivna škola“ koji ima za cilj promociju i razvoj inkluzije na razini odgojno-obrazovnih ustanova, razvoj modela inkluzivnog odgoja i obrazovanja u odgojno-obrazovnim ustanovama te izgradnju stručnih i infrastrukturnih kapaciteta za pružanje inkluzivnih usluga u odgojno-obrazovnim ustanovama Zagrebačke županije. U 4 škole s područja Zagrebačke županije provodit će se pilot-program „Inkluzivna škola“ čija je provedba planirana tijekom 4 godine, a s ciljem razvoja programa aktivnosti za djecu s teškoćama, izrade Priručnika sa standardima inkluzivnosti i programima dodatnih aktivnosti za učenike s teškoćama te izrade standarda inkluzivnosti škole.
Predstavljanju rezultata analize stanja iz Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom nazočila je savjetnica pravobraniteljice Lidija Pongrac.
Analizu pogledajte ovdje.