Učenici Ugostiteljsko-turističke škole Osijek učili o primjerenom načinu komunikacije i prilagodbe pružanja usluga gostu s invaliditetom
Učenici Ugostiteljsko-turističke škole Osijek učili o primjerenom načinu komunikacije i prilagodbe pružanja usluga gostu s invaliditetom
Učenici Ugostiteljsko-turističke škole Osijek učili o primjerenom načinu komunikacije i prilagodbe pružanja usluga gostu s invaliditetom
Dana 21. listopada 2022. godine u Ugostiteljsko-turističkoj školi u Osijeku održane su tri radionice naziva „Način komunikacije s osobama s invaliditetom – predrasude i stereotipi o osobama s invaliditetom u turizmu“. Radionice su održane za učenike završnih razreda, svaka radionica je trajala dva školska sata, a vodio ih je Mario Burek, savjetnik pravobraniteljice za osobe s invaliditetom.
Ugostiteljsko-turistička škola Osijek provodi projekt VIRTUS – Uspostava infrastrukture regionalnih centara kompetentnosti, u sklopu kojega će se provesti i pet radionica za učenike završnih razreda (smjer: konobar, turističko-hotelijerski komercijalist i hotelijersko-turistički tehničar) koji će tijekom svoga rada, po završetku školovanja, biti u kontaktu s gostima i obavljati poslove kroz koje će biti u prilici osmišljavati i pružati ugostiteljske i turističke proizvode i usluge, između ostaloga i za osobe s invaliditetom.
Na prve tri radionice održane dana 21. listopada u prostorijama Škole sudjelovalo je oko 80 učenika koji su uvodno upoznati sa ulogom Ureda pravobranitelja za osobe s invaliditetom u zaštiti prava osoba s invaliditetom i suzbijanju diskriminacije temeljem invaliditeta. Kroz teorijsko izlaganje, međusobnu komunikaciju i radioničke vježbe učenicima su predstavljene temeljne promjene koje je u naše društvo unijela Konvencija o pravima osoba s invaliditetom, pobliže su im se pojasnila prava osoba s invaliditetom i kroz konkretne primjere iz prakse pokušalo ih se osvijestiti o važnosti prihvaćanja i postupanja u skladu sa načelima razumne prilagodbe i univerzalnog dizajna u svim životnim područjima, ali posebno u ugostiteljstvu i turizmu.
Učenicima je ukazano na važnost korištenja primjerene terminologije, upoznati su na koji način se primjenjuju odgovarajući modeli prilikom komunikacije, a istaknute su i obveze iz Konvencije o pravima osoba s invaliditetom kao najznačajnijeg međunarodno pravnog dokumenta za osobe s invaliditetom. Poseban naglasak stavljen je na bonton, odnosno primjeren način komunikacije i odnosa prema osobama s različitim vrstama oštećenja te su učenici imali prilike kroz praktične primjere naučiti na koji način prilagoditi pružanje usluge gostima svih vrsta oštećenja.
S obzirom na ulogu koju će ovi učenici kroz obavljanje svojih poslova imati u osmišljavanju i pružanju turističkih proizvoda i usluga, savjetnik pravobraniteljice istaknuo je potencijal i benefite turizma koji je prilagođen osobama s invaliditetom.
Nakon provedenih radionica mora se istaknuti ohrabrujući interes učenika i zainteresiranost za navedene teme, posebno njihovi komentari o iskustvima i promjeni u načinu gledanja na invaliditet i osobe s invaliditetom te shvaćanju invaliditeta kao pitanja ljudskih prava, odnosno jasnije razlikovanje modela prikazivanja invaliditeta.