U Karancu održan dvodnevni seminar za pružatelje usluga u turizmu „Pristupačni i inkluzivni turizam“

U Karancu održan dvodnevni seminar za pružatelje usluga u turizmu „Pristupačni i inkluzivni turizam“

8. ožujka 2023.Kategorije: Novosti

U Karancu održan dvodnevni seminar za pružatelje usluga u turizmu „Pristupačni i inkluzivni turizam“

U sklopu provedbe projekta Inklutour, projektni partneri organizirali su dvodnevni seminar za pružatelje usluga u turizmu, na temu „Pristupačni i inkluzivni turizam“. Seminar se održavao 7. i 8. ožujka 2023. godine u Karancu u Baranji, a jedno od predavanja održao je Mario Burek, savjetnik pravobraniteljice za osobe s invaliditetom.
Pučko otvoreno učilište Osijek zajedno sa partnerima od ožujka 2022. godine provodi projekt Inklutour. Detalji o projektu mogu se pronaći putem poveznice: https://posi.hr/zaposljavanje-osoba-s-invaliditetom-u-turizmu/
Seminar u Karancu je organiziran kao jedna od projektnih aktivnosti kojima se želi podići razina svijesti pružatelja usluga u turizmu o ulozi koju imaju u stvaranju inkluzivnog okruženja i osiguranju jednakih mogućnosti za osobe s invaliditetom, kako za one koji kao turisti žele posjetiti neku destinaciju, u ovom slučaju Slavoniju i Baranju, tako i za one osobe s invaliditetom koji su u potrazi za zaposlenjem u turističkom sektoru.
Savjetnik pravobraniteljice održao je predavanje kojim su okupljeni pružatelji usluga u turizmu (desetak vlasnika i voditelja turističkih i ugostiteljskih objekata s područja Slavonije i Baranje), ali i predstavnici ostalih dionika koji sudjeluju u kreiranju turističke ponude upoznati s obvezom osiguranja pristupačnosti turističkih usluga, s posebnim osvrtom na izazove i prepreke na koje osobe s invaliditetom nailaze kao turisti. Tijekom predavanja su predstavljeni primjeri dobre prakse i prijedlozi kako se postupajući po načelima razumne prilagodbe i univerzalnog dizajna te prepreke mogu ukloniti.
Posebno je naglašeno kako osiguranje pristupačnosti turističkih usluga i proizvoda osobama s invaliditetom nije samo obveza svih dionika u društvu, nego je i prilika za pružatelje usluga da iskoriste potencijal koji postoji u tako obogaćenoj ponudi.
Vlasnicima objekata i djelatnicima u turizmu ukazano je na važnost korištenja primjerene terminologije te im je pojašnjeno zašto je važno koristiti npr. izraz osoba s invaliditetom umjesto invalid, dijete s teškoćama u razvoju umjesto dijete s posebnim potrebama i sl. Poseban naglasak stavljen je na bonton, odnosno primjeren način komunikacije i odnosa prema osobama s različitim vrstama oštećenja te su prikazani praktični primjeri o načinu prilagodbe pružanja usluge gostu s oštećenjem vida, oštećenjem sluha, gostu s tjelesnim oštećenjem, gostu s poremećajem iz spektra autizma te gostu s intelektualnim teškoćama. Zaključno, savjetnik pravobraniteljice ukazao je na dostupne oblike potpora i mogućnosti (npr. EU fondovi, natječaji i javni pozivi ministarstava, županijske, gradske i općinske potpore i sl.) koje se mogu koristiti s ciljem uklanjanja prepreka i osiguranja pristupačnosti turističke ponude turistima s invaliditetom.
Uz opisano predavanje, sudionici su tijekom seminara imali priliku čuti i izlaganja stručnjaka iz Centra za profesionalnu rehabilitaciju koji su ih upoznali sa mjerama i poticajima koji su osigurani za poslodavce koji zapošljavaju osobe s invaliditetom, poticajima namijenjenim za osiguranje razumne prilagodbe i drugim oblicima podrške za one koji zapošljavaju osobe s invaliditetom.
Također, predstavnice organizacija civilnog društva i poslodavaca koji zapošljavaju veći broj osoba s invaliditetom iznijele su svoja iskustva kao pozitivne primjere iz prakse koji potvrđuju važnost zapošljavanja i integracije osoba s invaliditetom u društvenu zajednicu i poslovni sektor. Iznesenim primjerima ukazano je kako osobe s invaliditetom – uz odgovarajuću podršku, određena prilagođavanja i pristup bez predrasuda – mogu biti zaposlenici koji uspješno izvršavaju svoje radne zadatke te svojim kvalitetama, sposobnostima i radnim kompetencijama doprinose rastu i razvoju svakog posla, proizvoda ili usluge.
Tijekom seminara održana je i psihološka radionica na temu osvještavanja položaja osoba s invaliditetom u društvu, a posebno su bila zanimljiva izlaganja i predstavljanja vlasnika i voditelja lokalnih ugostiteljskih i turističkih objekata koji su pristupačnost svoje ponude podigli na iznimno visoku razinu.
U obraćanju okupljenima iznijeli su svoja iskustva o tome što ih je potaknulo da svoju ponudu učine pristupačnijom osobama s invaliditetom i kakav utjecaj je to imalo na njihovo poslovanje. Primjeri i iskustva pružatelja turističkih usluga potvrdili su da se pristupačnost turističke ponude može podići na iznimno visoku razinu uz malo dobre volje, promišljanja i vodeći se načelima razumne prilagodbe i univerzalnog dizajna. Također, zajednički zaključak svih je da ulaganja u pristupačnost donose veći broj posjetitelja – ne samo osoba s invaliditetom – a obzirom da razvoj turizma izravno utječe na razvoj svake lokalne sredine, nužno je da pružatelji turističkih usluga koji imaju volju osigurati pristupačnost – u tome dobiju još snažniju podršku i potporu lokalne i regionalne vlasti.
Opisana izlaganja, kao i brojna pitanja i odgovori te provedene rasprave svih sudionika seminara imali su za cilj potaknuti pružatelje usluga u turizmu da kao kreatori turističke ponude, ali i kao poslodavci, doprinesu ispunjavanju potencijala koji turizam ima kao idealan sektor za pokretanje pozitivnih promjena u društvu (socijalno uključivanje, interakcija, inkluzija, osobni rast, gospodarski razvoj i dr.).

Podijelite ovu objavu s drugima: