Warning: Creating default object from empty value in /home/posihr/public_html/plugins/system/screenreader.php on line 59
Nesmetano kretanje osoba s invaliditetom u gradu Zagrebu

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/posihr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 56

Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/posihr/public_html/libraries/joomla/utilities/date.php on line 198

Nesmetano kretanje osoba s invaliditetom u gradu Zagrebu

bandinjo-pravo-inv-03-17Na inicijativu pravobraniteljice za osobe s invaliditetom, Anke Slonjšak, a nastavno na ranije sastanke održane s gradonačelnikom Grada Zagreba, Milanom Bandićem i njegovim suradnicima, u prostorima Gradske uprave Grada Zagreba održan je danas, 6. ožujka 2017. godine, novi sastanak. Na sastanku su sudjelovali i Marica Mirić iz Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske (SOIH) te Mira Katalenić iz Hrvatske udruge za školovanje pasa vodiča i mobilitet. Tijekom sastanka dogovoreno je daljnje unapređenje pristupačnosti autotaksi prijevoza osobama s invaliditetom i to na način da se Gradskoj skupštini Grada Zagreba u proceduru uputi prijedlog izmjene važeće Odluke o autotaksi prijevozu kojom će se odrediti obveza autotaksi vozača da prevezu putnika i psa pomagača (psa vodiča slijepe ili slabovidne osobe, terapijskog i rehabilitacijskog psa) osobe s invaliditetom. Također, najavljeno je kako će se informacije o svim uslugama prijevoza osoba s invaliditetom, radi turista, ali i radi svih drugih osoba s invaliditetom, oglašavati i putem informativnih točaka Turističke zajednice Grada Zagreba (info pultova, mrežnih stranica i sl.). Nadalje, u cilju upoznavanja sa specifičnostima prijevoza osoba s invaliditetom, dogovoren je početak edukacija autotaksi vozača koje će Grad Zagreb pripremiti i organizirati u suradnji sa Zajednicom saveza osoba s invaliditetom Hrvatske i Uredom pravobraniteljice za osobe s invaliditetom. Održavanje prve takve edukacija očekuje se tijekom mjeseca travnja. Vezano za prijevoz osoba s invaliditetom specijaliziranim kombi vozilima ZET-a, dogovoreno je uvođenje dežurstva takvih kombi vozila. Cilj je da već krajem ožujka 24 sata na raspolaganju budu dva takva vozila, a nakon analize njihovog korištenja u prvih mjesec dana postoji mogućnost i povećavanja toga broja.

Također, na sastanku je razmatrana i prihvaćena mogućnost nabavke tzv. „black taxi“ vozila (poznatijih kao londonskih autotaksi), koji su vozila u potpunosti prilagođena korištenju od strane osoba s invaliditetom i to s različitim vrstama tjelesnih oštećenja. Gradonačelnik Milan Bandić je prihvatio prijedlog i naložio izradu planova za nabavku četiri takva vozila koja bi bila na raspolaganju za područje grada Zagreba. Nadalje, razgovaralo se o mogućnostima sufinanciranja prilagodbe i opremanja sadašnjih autotaksi vozila. U cilju motiviranja autotaksi prijevoznika, Grad Zagreb će pripremiti i omogućiti načine sufinanciranje nabavke takvih vozila koja će biti prilagođena prijevozu osoba s invaliditetom, a istovremeno i na raspolaganju svima. Tijekom sastanka se razgovaralo i o nabavci odgovarajućih rampi kojima bi se omogućio pristup osoba u invalidskim kolicima u tramvaje, kojima bi taj prijevoz bio dostupan svima. Dogovoreno je da će Grad Zagreb poduzeti potrebne radnje kako bi se u postojeća 142 niskopodna tramvaja ugradile pomične rampe za nesmetan ulaz osobama s invaliditetom.
Zaključno, na sastanku je dogovoreno da će se novi sastanak u cilju daljnjeg izjednačavanja mogućnosti osoba s invaliditetom održati za desetak dana u Uredu pravobraniteljice za osobe s invaliditetom. Iz Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom sastanku su prisustvovali Darijo Jurišić, zamjenik pravobraniteljice za osobe s invaliditetom i Marko Gotovac, savjetnik pravobraniteljice za osobe s invaliditetom.

Veličina fonta

Karta

Pravobraniteljica za 
osobe s invaliditetom


Savska cesta 41/3
10 000 Zagreb, Hrvatska
tel. : 01 6102 170
fax : 01 6177 901
e-mail: ured@posi.hr

ne mrznja